21 Ekim 2022 Cuma

Yüzünüz Kuşlar Yüzünüz



Kitapla Tanışma Hikayem: Kör randevu. Kütüphanede gezerken kapağını görünce hoşuma gitti.
 Sait Faik hissi aldım biraz. İsmi Cemal Süreyya'nın bir şiirini anımsattı hemen aldım. Yazardan okuduğum ilk kitaptı. Adını daha önce hiç duymamıştım.

Kitabın Konusu: Yalnız başına yaşayan Feridun hangi güne uyanırsa uyansın yapacağı ilk şey arkadaşı Gero'nun mekanına gidip rakı içmektir. Bir gün bir pazar sabahı annesinin cenazesi için otobüs beklediğini söyleyen Ali Rıza Kaptan gelir. Ali Rıza Kaptan garip adamdır. İlginç öyküler anlatılır. Denizcilikle ilgili en sevdiği şeylerden biri de seyir defteri tutmaktır. Feridun ve Gero'da bu garip adamın peşine takılıp denizlere sefer etmeye niyetlenir. Fakat işler planlandığı gibi gitmez. 

Kitap hakkındaki Düşüncelerim: Okurken özellikle ilk bölümün sonundaki ters köşe hoşuma gitti ama kitabın devamın olaylar gittikçe ilginçleşmesi gerekirken bence enteresanlığını yitirdi. Artık bitsin şu kitap diye ite kaka okudum. Karakterlerin değişken ruh halleri yüzünden mi yoksa hiç bir şekilde bağ kuramayışımdan mı bilmiyorum. Bi türlü ısınamadım bazı karakterlere. Kitabın son sayfasın evet şimdi anlam kazandı derken yine bir cümle ile kafam karıştı. İlginç bir deneyimdi benim için. Belki Sait Faik beklentisi ile okumasaydım daha çok zevk alabilirdim.

Alıntılar:
''...yüzemeyen bir geminin kamarasında yaşamak gibi...
''İnsanı zamanın dışına taşıyan bir duruşu var''
'' Deliysen denizci olursun. Delirdikten sonra denizci olman bir şey ifade etmez.''
''Doğru adres var mı, dedim. Biz postacı değiliz, dedi.''

2 yorum:

  1. Kapak gerçekten çok hoş. Böyle rastgele alınan kitaplardan bazen hazineler çıkıyor. Böyle güzel sürprizler olur umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rastgele aldığım kitaplar süpriz yumurta gibi içinden ne çıkacak bilmiyorsun çok güzel bir duygu. Hem belki hiç okumayacağın bir konuda kendini okurken buluyorsun güzel bir duygu.

      Sil