21 Ekim 2022 Cuma

Bir garip Şiir Kitabı: Şenayi


Kitapla Tanışma Hikayem:Kör Randevu( Kütüphaneden rastgele aldığım kitaplarla nasıl tanıştığımı soranlara kör randevuda tanıştım diyorum) Kapak tasarımı çok hoş değil mi? İsmi de pek manidar geldi.

Kitabın konusu: Muhtelif konular bolca Arapça, Farsça kullanılarak beyitler halinde yazılmış. Kitabı iyice anlamak için bir Osmanlıca gözlük gerekiyor.


Kitapla ilgili yorumum: Kitabın ilk kısmındaki şiirlerde  fazla Osmanlıca kelime kullanılmış. Yazar neden bu kadar fazla kullandı bilmiyorum. Divan edebiyatından bir mesnevi okuyorum hissine kapıldım. Bir yandan da sadece  yüzyıl kadar önce dedelerimizin konuştuğu dili anlamamak içimi çok  acıttı. 

Yazarın ilk kısımda dilini anlamamanın verdiği  can sıkıntısı ikinci kısımda dağıldı. Günümüz Türkçesi ile yazılan  şiirler pek hoş. Aklıma Orhan Veli’yi getirdi.


Alıntılar:


yok ya penceremde nane ve kekik buğu

bir buluta bezeyip düşümü unuturum


akşam,..

herhangi birinin kucağına atılmış kuru çiçekler gibi düştü üzerime

bugün de yaşadım yani


ah, mutlusunuz!

bari hava böyle olmasa...


 

2 yorum:

  1. Kapak gerçekten hoşmuş. Evimize yakın kütüphane olmadığı için uzun zamandır kütüphaneden kitap alıp okumadım. Aslında çok severim kütüphane ziyaretlerini. Belki bir ara zaman ayırıp gidebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidin. Kitapçılardan farklı olan kütüphaneler göz ardı edilen eserleri barındırmaları sebebi ile bana daha çok cazip geliyor.

      Sil