5 Ocak 2023 Perşembe

Cam Çocuk

 

Kitapla Tanışma Hikayem: Cam Çocuk kitabını kütüphanede gördüm. Kapağında garip bir hüzün vardı. Az biraz konusunu tahmin etmiştim. Yazarı ararştırırken yıllar önce başka bir öyküsünü okuduğumu gördüm.  Kız Kardeşim için kitabın ismi. Biraz benzerlik taşıyor.  Yine başrolde bir hastalık var.
 
Kitabın Konusu: Kemiklerinin kolayca kırılmasına sebep veren bir hastalığı olan  ana karakterimizin öyküsünü sırasıyla aile üyelerinden ve yakınlarından dinliyoruz.  Ailecek çıktıkları tatilde bir aksilik yaşarlar. Bu konuda hukuki yollarla kendilerini savunmak isterler. Fakat avukatlık bürosu bu konuda yardımcı olamayacaklarını söylerler. Derken avukatlar çocuk doğmadan önce kürtaj yapılabilme hakkının önüne geçilmesine sebep olan jinekoloğa dava açılabileceğini söyler. Çünkü jinekolog hastalık teşhisi koymakta geç kalmıştır. Fakat hikayenin can alıcı noktası dava açacak oldukları kişi kadının en yakın dostudur.
Kitap İle İlgili Yorumum:(Spoiler İçeren Kısım) Açıkçası kitabın karakterlerinden çok azı ile bağlantı kurabildim. Yalnız kahramanın ablası ve davada çalışan avukat ile. Diğer karakterlerin davranışları ve düşünce tarzlarını anlamlandıramadım. Ama kitap okumamın sevdiğim kısmı bu işte. Bambaşka insanların zihin dünyalarına konuk olmak.  Fakat dediğim gibi karakterle bağ kuramadığım için çokta etkilenmedim. Hatta aklıma sosyopatlar geldi. İnsanların duygularına anlam veremeyip hissedememeleri ve taklit etmeleri. Cidden özellikle anne ile bağ kurmakta çok zorlandım.
Kitabı bu tür hastalıkların aileleri nasıl etkilediği hakkında merakı olanlar okuyabilir ama genel olarak çerezlik bir kitap. Tabi ki kitabın bitişini göze alırsak tadı damağınızı acıtan türden bir çerez.

Alıntılar:

Kimseyi mükemmel olduğu için sevmezsin..


Mükemmel olmadığı gerçeğine rağmen seversin...


Lazım oldukları anda nereye saklanır bu sözcükler ?





3 yorum:

  1. Beni de pek içine almadı kitap. Gerçekten her kitabın okunması gereken bir dönem var.

    YanıtlaSil
  2. Bu yazarı gördüğüm zaman aklıma Sevkoz(Sevimli Kitaplar bloğu) geliyor. O çok sever ve neredeyse bütün kitaplarını okumuş. Cam Çocuk'u onda görüp okuma listeme almıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sevemedim kitabı. Her türü seven okuyan birileri oluyor işte :)

      Sil