2 Ocak 2023 Pazartesi

Rahatlama Kitabı



Bazı yazarlar var . Kendimi öylesine yakın hissediyorum ki onları okurken. Matt Haig bunlardan biri. Yazarın hayal dünyası bana kendi evimdeymiş gibi hissettiriyor. Tüm kitaplarını heyecanla okuyorum. Her kitabı beklentimi karşılıyor. Aşırı sürprizli şeyler olmuyor benim için ama. Hani yabancı bir ülkeye gittiğinizde kendi ülkenizden tanıdık izler görmek hoşunuza gider. Aynı onun gibi. Kitaplarını okurken fikirleri zihnimin sokaklarında daha önceleri ortaya çıkan şeylere çok benziyor. En son Jules Verne ve Alper Canıgüz ile bu kadar iyi ilişki kurabilmiştim zihin dünyamda.
Rahatlama kitabı deneme tarzında yapılmış farklı durumlar ve duygular üzerinde yazarın fikirlerinden oluşuyor. Kimileri tanıdık fikirler. Çokça duyduğumuz yahut okuduğumuz kimileri ise yeni pencereler açan fikirlerdi.  Ben kitabı hiç bitirmek istemedim. Ara ara okudum ve çokça altını çizdim. Arkadaşlarıma tavsiye ettim. Israrımla 4 arkadaşıma başlattım. Ama tabi yazarı çok sevmemin etkisi de var. Öyle ilginç bilimsel açıklamalar ve inanılmaz yaşam tüyoları yok Konuşunca hiç susmasın konuşsun istediğiniz arkadaşlarınız vardır ya. Hani böyle yumuşacık gelir konuşmaları. İşte bu kitabın bana verdiği histe böyleydi...
Ama tabi kitap hakkında yapılan basitti, para için yazılmış tarzı eleştirilerde gördüm. Açıkçası çağdaş sanat müzesinde gördüğümüz garip eserleri, yol kenarında çöpün kıyısında görsek nasıl tepki verirdik ve nasıl anlamlandırırdık diye düşünüyorum. Depresyon geçirmiş biri olarak yine benimle aynı duyguları paylaşan birinin yazdığı kitap bana çok iyi geldi. 

Alıntılar

Hiçbir şey, pes etmeyen ufacık bir umuttan daha güçlü değildir.

"Mütevazı ol çünkü topraktan yaratıldın. Asil ol çünkü yıldızlardan yapıldın."

Kendi değerinizi başkalarının zihinlerinde bulamazsınız.

1 yorum:

  1. Bu kitabı ben de bu ay okudum ve çok sevdim. Tamam, bir edebiyat klasiği değil ama sana kendini iyi hissettiriyorsa yeterli bence.

    Yazarın tarzını seviyorum. Bütün kitaplarını okuyacağım. Elimde okumadığım iki kitabı kaldı. Onları da yıl içinde okurum büyük ihtimalle.

    YanıtlaSil